15 Mayıs 2012 Salı

"içimde kalanları çocuğum yapacak" mantığıma sıçayım.

En nefret ettiğim şeyi şu ara hayal dünyamda yaşıyorum. Ana babalar kendi içinde kalmış her şeyi bebelerine yaptırır ya işte ondan bahsediyorum. Hatun henüz doğmadan nasıl hayaller kuruyorum bi bilsen o şaşkınlıktan küçük dilini yutarsın,bağırsağından çıkartırlar.O derece hayaller alemi!

Ben kendimi bildim bileli resim çizdiğim için annem nasıl olsa bu çocuğun becerebildiği bi hobisi var kendi kendine eşelensin diye başka hiç bir konuya yönlendirme gereği duymamış. Ergenlik döneminde e iyi hoş ben resim çizebiliyorum ama bununla kimseye hava atamıyorum ulen diye isyan edip hava atabilmek için org çalmaya merak salmıştım. Sanki orgu her yere taşıya bilecekmişim gibi. Ne geri zekalı bi ergen olduğumu buradan anlaya bilirsin. Eve gelen her misafiri allahını seversen gel diye odama sürükleyip kulaklarını iyice belleyene kadar tek elle muhteşem repertuarımdan şarkılar icra ediyodum. O günlerde bu işkenceye maruz kalmış kişilerden tek tek özür dileyip, hafızalarına reset atmalarını rica ediyorum.

Paten,bisiklet harici hiç bir spor dalıyla da uğraşmadığım için ne biçim içimde kaldıysa "çocuğum olunca jimnastikçi yapıcam ulan!" kafasındayım. Evvela sağlıklı sıhhatli olsun en büyük dileğim bu tabii ki. Ama sonrasında mutlaka jimnastikçi olsun. Düşüncem 3 yaşına gelince jimnastik ile başlayıp sonrasında aklı kemale ermeye başlayınca hangi spor dalını tercih ederse onu yapması.Ya da jimnastiğe devam etmesi.Şimdi buraya kadar minimal bi hayal gözüküyo di mi? İşte buradan sonra film kopuyo kendime engel olamıyorum. Yavru canımın yapmasını hayal ettiklerimizin tam listesini aşağıda  bulabilirsiniz ;

- Resim çizsin,tasarım programlarını kullana bilsin (annesinin hayali). Çizsin tabi ya evde iki çizer ne kadar hoş olmaz mı? Hem kursa falan da gerek yok evde hazır hoca varken çizsin bence. 8 Yaşına geldiğinde aldığım işlerin kolay kısımlarını ona yaptırırım. Bedava asistan oh.

- Güvercin merakı olsun (babasının hayali). Sen anlamıyosun bunlardan diye çemkiriyo bana. Kız güvercinleri uçuracakmış,besleyecekmiş, yavruları ile ilgilenip gözü gibi bakacakmış. Bakacakmış ki o işteyken gözü arkada kalmayacakmış. Birlikte saatlerce güvercin uçuracaklarmış. (beyinlerine güneş geçsin de göreyim) Tabii sadece güvercin değil bütün hayvanlara merakı olsun ( anası )

- Buz pateni yapsın(annesinin hayali). Ama yapmasın mı şimdi? Ne kadar güzel değiller mi allah aşkına? Küçükken aşıktım ben buz pateni yapan insanların tümüne. Kilitlenip kalırdım televizyon karşısında izlerken. Hazır zaten jimnastikten vücudu esnek de olacak yapabilir diye düşünüyorum.

- Çok kitap okusun (ana- baba ortak yapım hayal). Haftada 7 kitap okusun (oha). "Annecim,babacım bu hafta aldığınız kitapların tümünü okudum haydi gelin hep beraber bu kitaplar üzerine tartışalım.Sonrasında da annecim eğer iznin olursa hafta sonumu senin kitaplarının bir kaçını okuyarak geçirmek istiyorum." Güneş - Yaş 9. ( Abarttım farkındayım. Olsun fazla istemekten bişeycik olmaz)

- En az bi enstrüman çalsın. ( anasının hayali) Tercihen yaylı çalgılar olabilir. Sesi de güzel olursa tadından yenmez.

- Çizim yapabileceği için eli dövme makinasına da alışık olsun. ( yine ortak yapım bi hayal) Extreme bi hayal gibi gelebilir ama çocuk benim çocuğum sanane kardeşim.

Tabii ki de ebeveyn olarak aklımıza gelenler sadece bu kadarla sınırlı değil. Sadece çok gönülden istediklerimiz yazdıklarım. Böylelikle 15-16 yaşına geldiğinde çocuğumuzun bi gününün planı da şöyle olabilir tahminen.

Sabah kalkıp kahvaltısını etmeden evvel güvercinleri açıp doyurur. Jet hızı ile kahvaltısını ettikten sonra jimnastik antrenmanına gider. Jimnastikten çıktıktan sonra eve gelirken yolda yapacağı çizimlerin planlarını çıkartır.Eve gelir duşunu yapar. Tekrar güvercinler ile ilgilenirken bir yandan çizimini yapar. Güneşin alnında yorulacağı için odasına gider yatağına uzanır siestadan evvel bir kitap bitirir. Uyanır uyanmaz enstrümanını alır ve sanatını icra eder. Yemeğini yedikten sonra  tercihen anne,baba ya da arkadaşına dövme yapar. Sonrasında da arkadaşları ile buz pateni yapmaya gidebilir.

Bunların hepsini yaptıktan sonra da balataları yakmazsa üstün başarı madalyasını hak kazanır.Çocuğa çok mu yüklendik ne?

Hiç yorum yok: